Uraloğlu duyurdu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’ndan çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas…

Yüzlerce altın sikke çıkan batık geminin gizemi çözüldü: Sahibi belli oldu

İngiltere‘nin Devon eyaletindeki Salcombe açıklarında 1995 yılında dalgıçlar, deniz yatağında 30 metrelik bir alana yayılmış bir batık keşfetmişti. Yaklaşık 18 metre derinlikteki enkazdan 400’den fazla altın sikke çıkarıldı ancak geminin kimliği onlarca yıl boyunca belirlenemedi. Tarihçi Ian Friel liderliğindeki araştırma ekibi, Ulusal Arşivler’deki belgeleri inceleyerek batığın 1633 sonbaharında batan Hollanda ticaret gemisi Dom van Keulen olduğunu tespit etti. FAS’TAN HOLLANDA’YA GİDERKEN FIRTINAYA YAKALANDI Dom van Keulen, Fas’tan Hollanda’ya doğru yol alırken şiddetli fırtınaya yakalandı ve su alarak battı. Mürettebatın tamamı kazadan sağ kurtuldu. Geminin kargosu 16. ve 17. yüzyıl Hollanda-Kuzey Afrika ticaretinin izlerini taşıyordu. Hollandalı tüccarlar bu dönemde Kuzey Afrika’ya…