Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Dünya devi bankada flaş gelişme: 230 pozisyon için kapatma kararı alındı

Hollanda merkezli uluslararası banka ING, pazartesi günü yaptığı açıklamada, özellikle üst düzey yöneticileri hedef alan bir işten çıkarma planını açıkladı. Banka, gerekçe olarak ‘çok fazla üst düzey pozisyon’ bulunmasını ve bu yüzden organizasyonel …

Bakanlıktan mal sahiplerine sıkı takip: 2 milyon TL zam yaptılar!

Ticaret Bakanlığı emlak ilanlarını mercek altına aldı. Yapılan denetimlerde fahiş fiyat artışına giden mal sahiplerine cezalar kesildi. Konuyla ilgili Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan’dan önemli bir açıklama geldi. Bazı ev sahiplerinin ev fiyatlarında yaptığı artış fahiş fiyat oyununu gözler önüne serdi. İşte detaylar…

Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreterliğine Nurullah Bakır atandı

Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Genel Sekreterliğine getirildi.

UAZ’dan 200 milyon dolarlık atılım

Rusya’nın köklü otomotiv üreticilerinden UAZ, Sollers Grubu çatısı altında 2027’ye kadar sürecek dev bir modernizasyon programına başladı. Yatırım tutarı 200 milyon doları geçerken, yeni üretim hatları, bileşen fabrikaları ve otomasyon sistemleriyle …

ABD’nin petrol sondaj kulesi sayısı azaldı

Petrol sahası hizmetleri şirketi Baker Hughes’un haftalık verileri yayımlandı. ABD’de petrol sondaj kulesi sayısı bu hafta 6 azaldı.

Kırtasiye devinde küçülme: 58 kişi işten çıkarıldı

Anadolu Grubu’nun kırtasiye sektöründeki iştiraki Adel Kalemcilik, 2024 yılında hem gelir hem de istihdamda dikkat çeken bir daralma yaşadı. Şirket, yılın ilk yarısına ilişkin verilerini Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) aracılığıyla kamuoyuna …