Bursalı marketçilerden fahiş tepki

BURSA (İGFA) – Gıdada fiyat artışının tek sorumlusunun marketler olmadığını belirten Bursa Perakendeciler Derneği (PERDER) Yönetim Kurulu Başkanı Haşim Kılıç, fahiş fiyat ve stokçuluğa izin vermediklerini açıkladı.

RAMAZAN ÖNCESİ TEDBİRLER ALINDI

Marketlerin sürekli fiyat artışına gittiği algısının yanlış olduğunu vurgulayan Bursa PERDER Yönetim Kurulu Başkanı Haşim Kılıç, “Üretim-satış zincirinin son halkası olarak, asgari kâr marjı ile fiyat belirliyoruz. Bunu da genel giderlerimizi karşılamak için yapıyoruz.” diye konuştu.

Ramazan öncesi fahiş fiyat ve stokçuluğa karşı Türkiye Perakendeciler Federasyonu öncülüğünde, üyeler ile yoğun iletişim halinde olduklarını da kaydeden Başkan Kılıç, “Hiçbir üyemiz, bu süreçte fırsatçılığa asla izin vermeyecek. Ticaret Bakanlığı ve belediyeler ile yoğun iletişim halinde gereken tüm adımları atacağız.” dedi.

Enflasyonun yoğun şekilde hissedildiği bir dönemde yerel marketlerin özveriyle faaliyet gösterdiğini de kaydeden Kılıç, “Yerel marketler olarak kısıtlı imkanlarımıza rağmen ulusal zincir marketlere nazaran çok daha fazla personel istihdam ediyoruz. Vatandaşın bütçesine destek olmaya gayret ederken sorunlarımıza da etkin çözümlerin bulunmasını bekliyoruz. Uzun süredir hayata geçirilmesini beklediğimiz Perakende Yasası ile sektörümüzün içinde bulunduğu haksız rekabet ortamını iyileştirmek adına devletimizin daha etkili adımlar atmasını, büyük zincirlere karşı yerel marketlere alan açılmasını, pozitif ayrımcılık uygulanmasını talep ediyoruz.” diye konuştu.

Related Posts

Türkiye Nükleer Güç Hedefliyor

Bakan Bayraktar, Türkiye’nin 70 yıllık nükleer hayalini gerçeğe dönüştürdüğünü açıkladı.

Çin, Küresel Yapay Zeka Yönetişimi İçin İşbirliği Çağrısı Yapıyor

Çin Başbakanı Li Qiang, yapay zeka geliştirme ve güvenli kullanımı için uluslararası işbirliği istedi.

ikas, ücretsiz paketiyle herkesi e-ticaret sitesi sahibi yapacak

Ticaret Bakanlığı’nın Mayıs 2025’te duyurduğu veriler, Türkiye’de e-ticaret hacminin 2024’te 3 trilyon Türk lirasını aştığını ortaya koydu. Yıllık bazda %61,7 olarak ölçülen hacim artışı, e-ticaret sektörünün büyümede hız kesmediğini gösterdi. Yerli …

Moody’s Türkiye’nin kredi notunu açıkladı

Moody’s, Türkiye’nin kredi notunu ‘B1’den ‘Ba3’e çıkardı, kredi notu görünümünü ise ‘pozitif’ten ‘durağan’a revize etti.

ECB’nin faiz indirimi için eylül ve aralık öne çıkıyor

Avrupa Merkez Bankasının (ECB) temmuz ayı toplantısında faiz indirimlerine ara vermesi beklenirken, bankanın bir sonraki faiz indirimini eylül ya da aralık toplantılarında yapması bekleniyor.

Tatil sezonu e-ticaret sektörünü hareketlendirdi

Yaz mevsiminin gelmesiyle tatil sezonunun en hareketli günleri yaşanırken, tatile hazırlanan vatandaşların yaptığı alışverişler e-ticarette iki kata varan artışların yaşanmasını sağladı.